کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9176 | مشاهده و دانلود: 738737340 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/20 | اعضاء: 316556 | نظرات: 37898
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

آیا گوگل حاضر به عذرخواهی از مسلمانان است؟

توهین و حمله به شخصیت والای پیامبر (ص)، پای یک غول اینترنتی و تکنولوژیک محور را به صحنه باز کرد و مشخص نیست با وجود آشکار شدن توهین و واکنش مسلمانان به این اقدام تفرقه افکنانه، شرکت مذکور به لحاظ کردن نظر مخاطبان خود که نام و نشانی برای آن به ارمغان آورده اند، حاضر خواهد شد؟

به گزارش سافت‌گذر به نقل از سیتنا؛ گوگل غول بی شاخ و دم اینترنت، شرکتی است که عوام به طور محدود هم که شده با فعالیت های آن آشنایی دارند و حتی در محافل و میان جمع رایج شده که اگر پاسخ به سوالی به طور مشخص وجود نداشته باشد یا ابهامی در میان باشد به شوخی به فرد پرسشگر گفته می شود که " گوگل کن یا بزن تو گوگلت"؛ که حداقل اگر خودش جوابی ندارد بتواند به یک منبع عظیم از اطلاعات وصل شود تا جوابی برای سوال خود پیدا کند.

این شرکت که با همین رسالت در سال 1998 از میان پژوهش دو دانشجو سر برآورد امروز خودش را سر زبان مردم انداخته و آنها را به نوعی با خدمات ویژه ای که ارائه می دهد به خود وابسته کرده است و اگر به عنوان مثال لحظه ای مخاطبان خود را ترک کند مشخص نیست که چه وضعیتی برای آنها پیش خواهد آمد...

شبکه فعالیت این شرکت که رفته رفته کامل تر شد و به وضعیت ارائه سرویس های مختلف دست یافت و به گونه ای جهانی تر شد، خوش خیالی مدیران و مسوولان این شرکت را دربرداشت به گونه ای که آرام آرام سیاست های خود را در کار پیاده سازی کردند و زمینه را برای ورود و همکاری با بخش های مختلفی که شاید مورد تأیید عوام نبودند، برای خود فراهم آورد و بر همین اساس مجبور شدند که رفتار خود را با محدودیت ها و سیاست های خاصی که مورد نظر طرفین بود،بنا کنند.

این رشته افکار و فعالیت ها که حدود 7 و 8 سالی است در کار گوگل بیشتر نمایان شده است منجر به این شده که سیاسی کاری های این شرکت بیش از اندازه و در پاره ای از موارد غیر قابل باور شود.

ایران کشوری بود که شاید بنا به اقتضائات زمان در این چرخه بی مهری ها قرار گرفت و در نظر گوگل درنیامد و علی رغم تمامی سودآوری و بازاری که در این کشور در دست دارد حاضر شد خادم اربابان سیاست شود و هویت خود را گم کند و خود را در برابر مخاطبانی که همین وجهه را برای این شرکت رقم زده اند، قرار دهد.

یک از این نمونه ها عنوان خلیج فارس است که از سطح نقشه ماهواره یی گوگل برداشته و جای آن خالی گذاشته شد و علی رغم تمامی اعتراضات و درگیری هایی که در بین ایرانی ها و عرب ها بر سر تعلق این خلیج شکل گرفت، این شرکت سکوت کرد و تنها گفت که ما موظف نیستیم که اسم تمامی مناطق را در نقشه های خود ذکر کنیم!! حرفی که با راه اندازی نقشه در تضاد کامل است چرا که رسالت نقشه در دسترس قرار دادن اماکن جغرافیایی است و اگر این گونه باشد که نیازی نباشد نام تمامی مناطق حفظ شود اصلا چه اجباری است که نقشه ای وجود داشته باشد؟! آن هم برداشتن نامی که موجب درگیری های تاریخی بین دو ملت می شود؟!

جالب اینجاست که تاریخ و پیشینه ای که از ایران در سازمان ملل وجود دارد و اسناد و مدارکی که وجود خلیج فارس را در این منطقه تضمین می کند مورد قبول گوگل واقع نشد و با بیراهه زدن خود درصدد ادامه دادن کار غیر اخلاقی برآمد و به وضوح برای همگان به اثبات رساند که بنده برخی اربابان عرب در جهت منافع اقتصادی و در راستای سیاست های برخی معاندان با اراضی ایران برآمده است.

این اقدام که بعد از حذف نام ایران از میان تمامی کشورهای موجود در لیست این شرکت و بستن دسترسی ایرانیان به برخی سرویس های این شرکت صورت گرفت یکی از موهن ترین اقدامات بود که درگیری های رسانه ای با گوگل را نیز در داخل کشور به وجود آورد.

چندی از این موضوع نگذشته که شاهدیم فیلم توهین به پیامبر بزرگ اسلام در سایت های ویدیویی این شرکت بار شده و تبلیغات کلیکی پیرامون آن صورت می گیرد که میزان بازدیدکنندگان را افزایش داده است و موجب تشویق به دیده شدن شده است که ناخواسته افراد بسیاری را به سوی آن سوق می دهد.

حال که درگیری پیرامون این موضوع از حد چارچوب ها هم خارج شده و به آتش کشیدن سفارتخانه در کشوری اسلامی ختم شده باز هم حاضر نشد که فعالیت خود را در این باره متوقف سازد تا جایی که تامی ویتر، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به مسوولان یوتیوب هشدار داده که نسبت به فیلم ها و فایل هایی پیرامون توهین به پیامبر مسلمانان آگاه باشند و نسبت به انتشار آنها آگاه تر که البته در این درخواست هم اجباری در کار نیست اما چون نقشه توسط کسانی ریخته شده بود که حال به هدف مورد نظر خود رسیده اند دیگر نیازی نیست که یوتیوب بخواهد برای انتشار محتوایی این چنینی پای فشاری کند.

سایتی تکنولوژیک که با هدف ارائه خدمات ارتباطاتی شل گرفت به میزانی از حلقه ترسیمی برای هدف خود دور شد که امروز به سختی می توان عنوان سیاسی کاری را از فعالیت های آن گرفت و مسوولان این غول اینترنتی نیز که به این موضوع واقف هستند چاره ای جز ادامه مسیر ندارند چرا که راه برگشتی هم به ظاهر نخواهند داشت که در هر واقعه ای خود را سردمدار می کنند.

هم اکنون این سوال پیش می آید که در جهانی که وقتی شرکتی خودروساز، محصولی بی کیفیت را وارد بازار می کند یا آن محصول با نقص فنی در تعداد کلان رو به رو می شود، مدیر عامل آن در برابر مصرف کنندگان تعظیم می کند و به زانو در می آید در این میان گوگل حاضر است به دلیل تفرقه ای که حتی اگر به صورت ناخواسته در میان مسلمانان و سایر ادیان ایجاد کرد، سر تعظیم در برابر مخاطبان خود فرود آورد یا ...؟!

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 11147 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: citna.ir تاریخ خبر: 1391/06/30 تعداد مشاهده: 2170
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر
نظرات بینندگان

مهدی 1391/07/01 04:09
اقای هادی خان بحث کلا سر مسئله ی دیگه ای هست. شما از بین این 12 تا پاراگراف فقط پاراگراف اخری رو خوندی ؟!
احمد 1391/07/01 02:44
احسنت به این کامنتی که گذاشتی آقا هادی.
ما اصلا جزو دنیا حساب نشدیم!!!
MoReZa 1391/06/31 21:27
به نظر من بهتره یه موتور جستجو‌گر دیگه رو به مردم (عوام) معرفی کنیم که در این زمینه من Bing مایکروسافت رو پیشنهاد می‌کنم.
البته موتور‌های جستجوی دیگه‌ای هم هستند و حتی نمونه‌های فارسی. ولی واقعا قدرتشون خیلی بالا نیست و تا زمانی که مایکروسافت از این کارای سیاسی نکرده ما از Bing استفاده خواهیم کرد...
کیارش مهدوی 1391/06/31 19:22
به نظر من این دوست ما با خودش مشکل داره که فکر می کنه ما جزء دنیا حساب نمی شیم ...
در حال حاضر ایران عزیز ما آنقدر مهمه که شب و روز تو رسانه ها ازش صحبت می کنند ... و داره تو دنیا نقش خیلی مهمی رو بازی می کنه ...
در ضمن برای من و هر ایرانی وطن پرستی، ایران و ایرانی مهمه و همیشه مهم خواهد بود همانطوری که تو 8 سال جنگ اینو به دنیا ثابت کردیم ...
گوگل و هر شرکت دیگه ای که در خدمت یکسری کشورهای عربی هستند اینو باید بدونند که ایران و خلیج فارس و هر نام دیگه ای که ارتباط مستقیم با ما ایرانیها داره برای ما همیشه عزیز بوده و خواهد ماند ...
زنده باد ایران و ایرانی FOR EVERlay:none">fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung
دانشجو بسیجی 1391/06/31 17:42
باید توجه داشته باشیم که هر چه ان ها از حد ومرز خود فراتر روند خشم درونی خود را نشان میدهند و از این کارها چیزی آیدشان نمیشود مگر گمراهیlay:none">fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung
هادی 1391/06/31 12:23
"جهانی که وقتی شرکتی خودروساز، محصولی بی کیفیت را وارد بازار می کند یا آن محصول با نقص فنی در تعداد کلان رو به رو می شود، مدیر عامل آن در برابر مصرف کنندگان تعظیم می کند و به زانو در می آید"

با این حساب ما اصلا جزو دنیا حساب نمی شیم و گوگل هم حق داره ما رو از لیست خودش حذف کنه !!!!!